Ja, det låter udda, men läs vidare så förstår ni bättre…
HyperX, en gamingdivision tillhörande Kingston TechnologyCompany Inc., gick idag ut med att den globala superstjärnan Post Malone ansluter till deras grupp av världskända ambassadörer. Post Malone är en hängiven Call of Duty-spelare och kommer använda sig av HyperX hörlurar när han spelar och streamar. HyperX kommer även att sponsra Post Malones första egna festival “Posty Fest” i Dallas den 28 oktober som har en lång lista av fleratalangfulla artister.
HyperX är ett innovativt företag som delar min passion för gaming och dess tillhörandecommunity. Jag är hedrad över att vara den första musikartisten som ansluter till HyperXs ambassadörfamilj och ser fram emot vårt samarbete framöver, säger Post Malone. Som en del av samarbetet kommer Post Malone att ha en framträdande roll i HyperXs marknadsförings- och varumärkeskampanjer under 2019. Dessutom kommer samarbetet integreras ihans Twitch-kanal.– Vi är otroligt stolta över att välkomna Post Malone till HyperX-familjen. Som den första sponsrade musikartisten är vi övertygade om att Posts talang, stil och otroliga passion för gaming kommer att spela en viktig roll i vår pågående varumärkeshistoria, säger Paul Leaman, Vice President på HyperX EMEA.
Som sponsor för den första “Posty Fest”, där Post Malone, Tyler, the Creator och Travis Scott för närvarande planeras uppträda, kommer HyperX att visa upp sin serie av spelhörlurar. Under festivalen kommer det finnas möjlighet att fotograferas med “Posty Fest”-maskoten Dimitri som kommer att bära HyperX spelhörlurar. Fans kan använda #HyperXPostyFest för chansen att vinna ett par spelhörlurar signerade av Post Malone. Konsertdeltagare kan även besöka HyperXs bås för att testa de nya hörlurarna. Nyligen vann Post Malone Bästa Manliga Pop/Rock Artist och Bästa Rap/Hip-Hop Album på American Music Awards 2018. Han har även vunnit Bästa Låt på MTV Video Music Award 2018 samt Bästa Raplåt på Billboard Music Awards.
Kollaborationen är alltså en intressant sådan – dels för att det sätter gamers på kartan, dels får tillverkaren bra spons, och på det stora hela så är det en kul grej som förhoppningsvis når utanför de redan insatta gaming-kretsarna. Huruvida det i förlängningen leder till stor medvetenhet kring spelande och en större normalisering, ja, det återstår att se. Men det är bra steg i rätt riktning, får vi hoppas.
Vad tycker du om denna nyhet? Skriv i kommentarsfältet nedan, eller maila dina tankar till oss på [email protected].
Källa: ”HyperX”