HyperX fortsätter sin satsning på att få in ambassadörer från hela gaming spektrumet.
HyperX™, en gamingdivision tillhörande Kingston Technology Company, Inc., presenterar i förra veckan att den berömda tyska fotbollsstjärnan Marco Reus som det senaste tillskottet till deras grupp av välkända ambassadörer.
Marco, som spelar i Borussia Dortmund och även för det tyska fotbollslandslaget, blev framröstad av spelets community att vara på omslaget av FIFA 2017. På fritiden gillar Marco att spela Call of Duty, NBA och FIFA på sina konsoler och nyligen har han även börjat spela FIFA på mobilen. Marco ansluter till HyperX växande grupp av världskända ambassadörer med passion för gaming, där också Tottenham-spelaren Dele Alli och den prisbelönta rapparen Post Malone ingår.
– Gaming har blivit en stor del av min vardag, från att spela på min mobil till att komma hem efter träningen och spela FIFA några timmar med vänner. Jag är glad över att ansluta till HyperX-familjen och deras produkter gör att jag verkligen kommer in i spelet och hjälper mig att krossa motståndet. Jag ser fram emot ett framgångsrikt samarbete med HyperX, säger Marco.
Marco, som skrivit ett tvåårigt kontrakt med HyperX, kommer figurera i ett flertal av HyperX kampanjer under 2019.
– Med våra kvalitativa gamingprodukter har vi lyckats knyta till oss några av världens mest högprofilerade spelentusiaster och vi är otroligt glada över att Marco ansluter till HyperX-familjen. Vi strävar efter att attrahera alla spelare oavsett plattform. Vare sig du spelar på PC, konsol eller på mobilen har HyperX produkterna för att hjälpa spelare att nå sin fulla potential, sägerPaul Leaman, Vice President, HyperX – EMEA.
– Tillsammans med de senaste produktlanseringarna från CES, som de nya hörlurarna Cloud Orbit och Orbit S som gör att spelare kan dyka djupare ner i spelets värld med hjälp av ljud och med vår nya Quadcast för aspirerande streamers, finns det många spännande nyheter att vänta 2019. Det är fantastiskt att ha likasinnade som Dele Alli och Marco Reus med på den resan, avslutar Leaman.
HyperX är en hängiven supporter av e-sport och det bredare gamingcommunityt och har utvecklat högpresterande dator- och spelprodukter i över 16 år. HyperX har nyligen utökat sin prisvinnande serie av PC-tillbehör till konsolfokuserade spelare med lanseringen av deras första Cloud för PS4, ett headset licensierat av Sony. Varumärket har även lanserat CloudX, ett headset licensierat av Xbox samt de nylanserade in-ear-hörlurarna Cloud Earbuds för de som spelar på Nintendo Switch och mobilen.
Kollaborationen är alltså en intressant sådan – dels för att det sätter gamers på kartan, dels får tillverkaren bra spons, och på det stora hela så är det en kul grej som förhoppningsvis når utanför de redan insatta gaming-kretsarna. Huruvida det i förlängningen leder till stor medvetenhet kring spelande och en större normalisering, ja, det återstår att se. Men det är bra steg i rätt riktning, får vi hoppas.
Vad tycker du om denna nyhet? Skriv i kommentarsfältet nedan, eller maila dina tankar till oss på [email protected].
Källa: ”HyperX”