Logitech fortsätter att ta in de större och framförallt ledande beståndsdelarna i streaming, ljud och inspelning – denna gång ingen mindre än Blue Microphones. Under 20 år har Blue varit ledande inom mikrofoner med studiokvalitet, som använts av allt från artister, producenter och ljudingenjörer till vloggare, streamare och podcastare världen över. Uppköpet är sammanlagt värt 117 miljoner dollar.
Logitech har med sina ljudprodukter, webbkameror och gamingtillbehör länge utvecklat verktyg som gör det smidigare för folk att streama och överföra ljud i vardagen. Uppköpet av Blue öppnar upp för ännu fler möjligheter för båda företagen när det kommer till att hjälpa användarna med att förverkliga deras idéer. Blue är dock tydliga med att de även efter uppköpet siktar på att hjälpa användare till att nå sin fulla potential – så innovation och utveckling kommer inte sluta i.o.m. detta köp, utan kommer snarare uppmuntras.
Blues VD John Maier säger:
– Med Logitechs kraftfulla resurser och otroliga räckvidd tar sig Blue in på en större spelplan redan från start. Vår avsikt är fortfarande att uppfylla vårt slutgiltiga mål: att så gott vi kan hjälpa våra användare att få så bra ljud som möjligt.
– Vi har mycket gemensamt med Logitech. Alla våra produkter handlar om att kombinera fantastisk design med otrolig prestanda – precis så tänker de också. Vi har båda starka varumärken inom spelmarknaden. Vi har tagit fram de mest populära mikrofonerna för streaming medan de har tagit fram den mest populära streamingkameran. Både vi och de har som mål att se till att våra användares tillbehör är av toppkvalitet.
Blue blir hädanefter del av Logitechs portfolio med flera varumärken, som består av Logitech, Logitech G, ASTRO Gaming, Jaybird samt Ultimate Ears.
Nya spännande produkter är redan på gång, så fans av Blue har mycket att se fram emot.
Vad tycker du om denna nyhet? Skriv i kommentarsfältet nedan, eller maila dina tankar till oss på [email protected].
Källa: ”Blue Microphones”